Silesia B&L

Game-changer w sektorze sterylizacji

Gdy polska kreatywność spotyka na swojej drodze szwajcarską precyzję - to zawsze wróży spektakularne sukcesy. Tak jest również w przypadku ENBIO, która postanowiła zmienić zasady gry w dziedzinie sterylizacji. W zaledwie 6 lat intensywnej ekspansji zrewolucjonizowała rynek europejski, a w trudnych dla biznesu czasach pandemii oraz wojny na Ukrainie, nie zatrzymała się i od 2022 rozpoczęła sprzedaż na wszystkich kontynentach globu, spełniając najbardziej wyśrubowane kryteria i otrzymując m.in. certyfikaty FDA (Stany Zjednoczone) czy MDSAP (Kanada). ENBIO nie zatrzymuje się obierając z powodzeniem co raz to nowe kierunki rozwoju i już niedługo wchodzi m.in. na rynki azjatyckie, a także szczególnie trudne kraje Ameryki południowej jak Meksyk i Brazylię, gdzie z pewnością powtórzą swój dotychczasowy sukces. 


ENBIO to firma rodzinna założona 25 lat temu w odpowiedzi na potrzeby klienta, idealnie wypełniając lukę w sektorze sterylizacji. Pytani o to jak odnieśli sukces mówią wprost, że podstawą i motorem do ich działań są ludzie. Zarówno oddany, tworzący innowacyjny produkt zespół, jak i partnerzy biznesowi z całego świata, z którymi zawierają przyjacielskie relacje. Ogromny wpływ na ich rozwój ma również dialog z klientami, którzy sami podsuwali im pomysł na ulepszenia, wskazując błędy i problemy dotychczasowych autoklawów. Dopóki nie powstały nowej generacji sterylizatory ENBIO, proces sterylizacji przypominał odrobinę czasy średniowieczne, a przynajmniej wczesną połowę XX wieku - duże ciężkie autoklawy, wyglądem przypominające szafy pancerne, dodatkowo bardzo kosztowne. Zmuszały one klientów zarówno z branży medycznej, jak i sektora beauty do korzystania z usługi sterylizacji u zewnętrznych usługodawców, sprawiając, że cały proces stawał się bardzo czasochłonny oraz kosztowny, marnujący zasoby, zmuszając do zakupu większej ilości narzędzi. ENBIO wychodząc na przeciw tym potrzebom zaproponowało na rynku nowe trendy, tworząc najszybsze na świecie autoklawy w najwyższej klasie B, które nie mają żadnych ograniczeń. Chcąc przybliżyć to, jak ENBIO zmieniło świat sterylizacji - możemy porównać ich innowacje do telefonu stacjonarnego vs smartfon. Telefon stacjonarny musi być podłączony do kabla (tak jak duże autoklawy do przyłącza wodnego), w określonym miejscu (ze względu na swoje rozmiary), jest nieporęczny (trzeba poczekać na określona liczbę narzędzi - aby proces był optymalny kosztowo) i ma dużo ograniczeń. Autoklaw ENBIO jest jak smartfon - jest najszybszym tego typu produktem na świecie i proces trwa tylko 7 minut, a wiec można go przeprowadzać pomiędzy pacjentami, nie generując ogromnej liczny drogich narzędzi i nie tracąc przy tym czasu swoich pracowników. Dodatkowo jego obsługa jest niezwykle prosta i intuicyjna, a sam autoklaw jest niewielki (niczym ekspres do kawy) i ma nowoczesny design pasujący do każdego wnętrza, więc można go postawić wszędzie tam, gdzie ma się na to ochotę. ENBIO s to pierwszy produkt marki i jest to sprzęt klasy medycznej, a więc może być wykorzystywany w klinikach medycznych i weterynaryjnych, jak również gabinetach stomatologicznych oraz salonach kosmetycznych, studiach tatuażu, piercingu - jednym słowem wszędzie tam, gdzie podstawą i bezpieczeństwem pracy są sterylne narzędzia. Swoje działanie opiera o technologie próżniowa i posiada trzy tryby pracy - 30 i 15 minutowy, oraz FAST do szybkiej lub awaryjnej sterylizacji zaledwie w 7 minut, gdzie dotychczasowe sprzęty istniejące na rynku przeprowadzały go w minimum 1-2h. Wsłuchując się uważnie w potrzeby konsumentów i prowadząc z nimi otwarty dialog - na kanwie sukcesu bestsellera ENBIO s postanowiono również rozszerzyć gamę produktów o kolejny - ENBIO PRO, który od poprzednika różni się przede wszystkim pojemnością (32 vs 50 torebek sterylizacyjnych podczas godziny pracy) i zachowuje niemal tą sama szybkość procesu. To co się nie zmieniło to równie nowoczesny i elegancki design, a także dziecinnie prosta obsługa za pomocą dotykowego wyświetlacza, która jest tak bezproblemowa, że może przeprowadzić ją każdy, bez skomplikowanych i kosztownych szkoleń. Wystarczy podłączyć i rozpocząć pracę. Za dotychczasowym sukcesem firmy stoją zarówno innowacyjne podejście przy konstruowaniu produktów, jak i śmiała strategia ekspansji, dzięki której możliwa jest optymalizacja produktu w oparciu o widzę zdobytą na różnych, często zupełnie innych rynkach. Odpowiednia polityka cenowa oraz zaangażowanie organizacji bezpośrednio w każdy aspekt życia produktu to na pewno coś co dodatkowo wyróżnia markę. Z takim podejściem do biznesu osiągnięcia na arenie międzynarodowej są zwyczajnie oczywiste.